Sliders

Slider, vad är det egentligen för något? När jag sökte upp detta på google så hittade jag inget vettigt svar, bara massa downloads och jag fattade ingenting. Vände mig till olika simsbloggar och frågade, antingen så visste det inte eller så svarade de inte. Så nu kommer jag förklara för er vad en "Slider"i the sims 3 är för något. 

En slider, är i CAS (Create-A-Sim) och det är den som gör så att du kan ändra simmens ansikte och kroppsform. I spelet finns det redan sliders som gör att du kan ändra bröststorlek, ögonform o.s.v. Men eftersom att denna teknik är väldigt begränsad (Tycker de flesta simskapare där ute vad jag vet) så finns det extra sliders att instrallera.
Om du instrallerar extra sliders så kan du göra så mycket andra saker med din sims utseende än du kunde innan. Du kan tillexempel göra din sims haka större än vanligt om du har den slidern instrallerad, eller munnen bredare,simmen smalare osv.
 
BE AWARE! Om det är så att du instrallerar extra sliders, (vilket jag faktiskt personligen inte rekommenderar att du gör...) Så var medveten om att vissa sliders som fanns innan i spelet kanske inte kommer funka med de extra sliders du la till. Spelet kan också börja hacka och bli segare (Men det blir det ju av vad man än gör verkar det som...)
 
Tips på sliders du kan ladda ner: Söta kill-läppar,  Ändra rumpa och bröst,  ändra storlek på överläppen
 
Vet du inte hur du instrallerar sliders? Faktum är att du gör det precis som vanliga package-filer. Vet du inte hur man instrallerar package-filer? Klicka här!
 
Har du problem med sliders? AVINSTRALLERA DEM.
 
Bild tagen från Google.
 
 
 
 

Kommentarer
Kokoskakan02 säger:

Om andra sliders inte fungerar kan det bero på att man bara kan ha ett visst antalsliders i spelet utan att instalera ett sliderhack (tror jag det heter) för att alla ska fungera.
En annan viktig sak är att ifall man avinstalerar en slider, att inte ändra tex ansiktet på en sim där den avinstalerade slidern använts och att man inte heller ändrar ansiktet på en nedladdad sim som innehåller sliders man inte har

Du får säga till om du tycker att jag är jobbig så slutar jag.

2014-06-18 | 17:17:01

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Har du mail? (Det är bara jag som kan se den!)

Har du en blogg? (Annars lämnar du denna ruta tom)

Kommentar/Fråga till inlägget:

Trackback